Wednesday, May 16, 2012

kawan lain negara


hmm, korg ade xkawan lain negara? mesti ade kan kan?
well, aku pon ade.huuhu
smuenye start time aku kerja Big Apple Coffe & Donuts.
masa tu aku bru abis spm then aku kerja kat sana and suggest dr kawan lama.huhu

time tu nak dikatakan half melayu,half indon and sikit bangla, seorg korea (mnger).
then bila lama2 tinggal la aku sorg je melayu and seorg pmpuan.
mcm takut kan sorg2 pmpuan.
haha, sebenarnya xde pape pon. diorg jaga aku mcm adik2 and caring. and xde la rasa mcm kekok sngt.
tiap2 hari gelak2 suka2.smpaikan manager pnh tegur diam skit.haha kelaka gile. pastu diam kejap then gelak2 lgi. rasa mcm setiap hari xsabar nak g kje sbb nak jmpe mereka2 nie.
mcm2 lawak ade,mcm2 cite ade wlpon lain negara lain adat.
ade je bnda yg bole dibuat gelak n cerita. rasa mcm family (:

kadang2 certain org melayu pandang rendah kat org2 yg dtg ke sini untuk bekerja.
mereka pon nak cari rezeki.
bkn ape, mcm pepatah 'nila setitik rosak susu sebelanga'. sbbkan beberapa org luar ngara dtg Malaysia buat hal, then smue org jadi taku nak pcayakan org luar negara ni.
kesian mereka yg xbesalah yg ikhlas mncari rezeki yg halal dsini.

okea, tukar topik!
sebenarnya aku rindu dgn bdak2 big apple yg da balik negara mereka.
nak contact xde no, aku pon tukar no.
mybe diorg contact aku tp xdpt sbb tkar no.
skrg yg tinggal hanya 3 org je yg aku knl dr mula aku krja.
huhu.

tp yg ingt aku sorg je.huhu
well, mmg dr dulu aku angp die seorg abg. (sbb aku xde abg)
bg ak die sngt baik. kalo balik sana 1 bulan still akn kol aku.
aku je yg mmg ssh sngt nak kol die. 
die agak rapt sbb kerja 1 bahagian.
thanks sbb ingt aku slalu(:

kerja di sana and dgn mereka ada lah kngan yg manis (: tiada ape yg bole dganti dgn yg lain. 

mereka penyeri tempat kerja ku (:
bowo= paling serius kadang kelaka
dayat=yg selalu jdi bahan ketawa and muka comel
saban=yang paling bnyak cerita 
solikun=yg paling tua tp mcm budak2 slalu cite telatah anak die
teguh=pendiam kadang kelaka paling tinggi and muda
halim=selalu jadi bahan gelak sbb die xpaham bahasa melayu
hussin=seorg yg matang n translater halim
huda=baik , mcm abg 
nuryono=perwatakan matang kdg bnyak ckp gak
nurin=selalu jadi mangsa coklat aku and suka klo die bg aku cream durian bru buat. 

No comments:

Post a Comment